Header Ads

PM : TAMBAH RUMAH MAMPU MILIK




DUNGUN 16 April :




Kerajaan akan menambah lagi bilangan unit kediaman Rumah Mampu Milik di Terengganu dengan menawarkan subsidi sehingga 30 peratus daripada harga kediaman tersebut.

Perdana Menteri Datuk Ser Najib Tun Abdul Razak berkata, usaha itu bagi memastikan rakyat di Terengganu memiliki kediaman sendiri tanpa dibebani dengan pinjaman perumahan yang tinggi dengan harga kos mampu milik.:

Perdana Menteri berucap pada Majlis Program Jom Bantu Rakyat dan merasmikan Gimik Pelancaran Projek Perumahan Idaman, milik SPNB di Santong, Paka Dungun.

Turut hadir Menteri Besar Dato Seri Ahmad Razif Abdul Rahman, Menteri Pengajian Tinggi, Datuk Seri Idris , Timbalan Menteri Komunikasi dan Multimedia, Datuk Jailani Johari dan para kepimpinan negeri.
Selain lebih 30-ribu rakyat yang membanjiri tapak projek perumahan di Santong ini.

Terdahulu, Perdana menteri bersama kepimpinan tempatan juga sempat singgah di dua buah kediaman  Projek Perumahan Rakyat, PPR di Kampung Limbong, Paka sebelum ke Santong.

Di sini Datuk Seri Najib turut menghulurkan penyampaian sumbangan berupa keperluan rumah dan perabot kepada salah seorang pemilik PPR tersebut yang juga merupakan ibu tunggal, Rohana Sulong.

No comments